Måndagstipset - Fixa bästa designen

I dagens tips kommer det inte bli en tutorial om ni trodde det. Jag tänkte berätta några små tips hur du lättast får nagellacket att bli bra, utan att kladda och så vidare. Hoppas ni gillar det.
 
Lugn och ro -
Ett måste när man ska måla naglarna noga är lugn och ro. Jag sitter alltid själv (förutom när jag målar på någon annan). Ett stökit syskon som springer runt utanför? Stäng igen dörren och sätt på musik på lågt ljud. Jag lovar att det kommer kännas mycket bättre då.
 
Tid -
Ska du få en fin design MÅSTE du ha tid för det första. Slänger du på ett rött lack tio minuter inan partyt ska börja kommer det inte bli bra. Never. Du måste börja minst en timme innan, annars kan du glömma snygga naglar efter kvällen också.
 
Dessa punkter ovan är prio 1. Nedan listar jag några grejer man kan göra medan man väntar på att lacket torkar.
 
* Plugga - Faktiskt. Plugga är ju aldrig kul, men har du inget annat för dig är detta ett perfekt tillfälle! Du målar ett lager av ditt lack, medan du låter det torka pluggar du lite och fortsätter sen måla. En perfekt blandning!
* Datorn. Ha datorn bredvid nagelmålandet så när det torkar kan du enkelt börja surfa en stund. Kanske inte lika bra som förslaget ovan men ack så kul!
 
Hoppas ni lärt er någonting, frågor? Ställ de!

Kommentarer

Kommentera här♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback