Premiär, veckans sminkinlägg - Favoritmascaror

Kom på en helt awesome idé när jag satt och åt mellis idag! Ett inlägg i veckan kan handla om smink/skönhet. Jag vet att detta i första hand är en nagelblogg men det kan ju kanske vara kul med något varierande ibland? Haha.
Idag delar jag med mig av mina två favoritmascaror!
 
 
Maybelline New York - The Rocket Volum' Express Waterproof -
Åh, älska! Detta är min nyaste mascara (en vecka gammal) och jag äääälskar den! Som ni ser är borsten enorm men det är superbra! Piggarna där inne är dessutom suuuupersmå så man kommer åt fransarna även längst in. Mascaran ger både volym och separeras fransarna väldigt bra (dock finns det lite risk för klumpar, men väldigt små). Jag fick den för 116 kr på Kicks när de hade rea på alla mascaror från Isadora, MaxFactor och Maybelline. 
Jag har den vattenfasta varianten då jag använder denna i skolan och då klarar jag mig inte utan vattenfast, haha (den "vanliga" är mer rosa i texten, som på bilden på Bunnys blogg)
 
 
Isadora Build-Up Mascara Extra Volume 100% waterproof -
Present av Tuva i födelsedagspresent (dock hade jag förklarat VÄLDIGT noga att det var just den mascaran jag ville ha, hihi). Jag ÄLSKAR den!  Borsten är väldigt stor (ser inte ut så på bilden men det är den) noch har mycket "fransar". Detta gör att fransarna separeras sjukt bra! Dessutom ger den magisk volym! Det enda minuset är att den är svår att lägga på utan attd et kommer utanför, och har man haft den en hel dag kladdar mascaran på underfransarna ut sig. På grund av detta använder jag denna på överfransarna för volum och Mayellines mascara på underfransarna. Blir en helt perfekt blandning!
Denna finns också i icke vattenfast, då tror jag att den är i röd text (har den, fast minivariant i icke vattenfast).
Vet dock inte hur mycket den kostar då jag fick den, men den är köpt på Lindex. Den finns på alla affärer som säåljer Isadora antar jag.

Kommentarer

Kommentera här♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback