Lucka 4 - Mina nagellack del 1

Eftersom att jag har ganska många nagellack så blir det en del bilder. Därför tänker jag dela upp detta inlägg på 3 delar. I detta inlägg finner ni Isadora och Mavala. Några bilder, en beskrivning av märket och naturligtvis namnet på lacken. Sen skriver jag inom parantes vid lackens namn om det är något speciellt med det.
 
Vi börjar med Isadora. Mitt absoluta favoritmärke. Så underbara borstar och färgerna är magiska. Borstarna är Wide Brush på de flesta vilket gör det sjukt mycket lättare att applicera lacket. Underbart. På de flesta affärer kostar lacken 69 kr st vilket är ett helt okej pris för kvaliten på dess lack. Och ja, naturligtvis skulle jag ha ett för mycket för att alla skulle få plats på en rad så det bruna står ovanpå (jag kan säga att det inte var lätt att få det att stå kvar)..
 
Nedre raden från vänster: Nr 78 Vivid Pink (ett väldigt gammalt lack så jag vet inte om det säljs längre), nr 11 French Manicure (samma där), nr 17 Elegance (samma). Nr 802 White Art (grafitti), nr 803 Masterpiece Pink (mitt första Isadora, grafitti), nr 715 Pink Lemonade. Nr 729 Marzipan, nr 732 Papagayo Blue, 182 Summer Red (världens finaste röd, tyvärr inte wide brush). Nr 648 Go Green, nr 102 Champange Frost (tyvärr inte heller wide brush), 750 Polar Nights (heeeeelt underbar).
Övre raden från vänster: Nr 708 Cool Camel.
 
Mavala. Helt okej märke. De håller sig ganska mycket till färgerna vit, lila, rosa och röd. Aldrig har jag sett ett blått eller svart Mavala liksom. Förut älskade jag märket men nu när jag börjat blivit lite mer erfaren har det svalnat. När man använt lacket en gång klibbar locket och burken ihop så jag har fått använda en tång för att skruva upp (därav avskavningarna ni ser på vissa). Lacken torkar efter ett tag men jag tycker ändå att det är helt okej. Som ni ser har jag inte supermånga men jag gillar de jag har (dock inte den vita då den torkar superfort). Mavala lack kostar mellan 45-50 kr.
 
Från vänster: Nr 62 Milano (underbar lila), nr 30 Mexico, nr 29 Glasgow. Nr 56 Riga, Glitter Red (den hade inget nummer), nr 179 Lemon Cream (underbar gul, jrämig färg) och tillsist två stycken nr 49 White (jag älskade det förut).
 
Del 2 kommer förmodligen runt lucka 16-17-18 någonting :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0