Lucka 9 - Några grejer som är Big no no.

I dagens lucka listar jag några grejer som man inte ska göra om man vill att naglarna ska hålla sig långa, noormalfärgade och hyfsat frächa.
 
Bita på naglarna -
Tror inte jag behöver skriva så mycket. Det är ganska självklart. Att bita på naglarna är något utav det äckligaste som finns. Det är SÅ mycket baciller under naglarna. Jag vet att det är svårt att sluta när man väl har börjat, det är lite som ett beroende. Men jag vet också att det är så skönt när man har lyckats. Man kan äntligen få långa fina naglar!
 
Riva ner -
Tro mig, jag vet, jag vet VERKLIGEN hur det är när det blir en flisa i nageln. Genast är man där med en annan nagel och försöker "bara dra av det som gått upp". Grejen är att det inte går. Man drar av mer och mer och tillslut har man en trubbig  nagel, 3 mm kortare än tidigare. Då måste man fila ner den och då har helt plötsligt 6 mm försvunnit. Det låter lite men när man räknar hur små naglar ändå är så är det väldigt mycket. Det är inte lätt, jag kan fortfarande hamna i den situatiuonen ibland men försök, jag lovar att det kommer att hjälpa.
 
Trycka in nageln under -
Nageln kan skiva sig, det gör den ganska ofta. Det du då INTE ska göra är att stoppa in en annan nagel under och dra bort det som skivar sig. När du nästa gång ska måla naglarna då så har du en ojämn nagel och lacket sitter inge fint på.
 
"Dra" av -
En bit av ditt fina nagellack lossnar och du "måste" bara få av resten. Du börjar dra och pillar bort det så att det blir fula ojämnheter och vita märken. Gör inte det.
Det blir svårt att ta bort det sista nagellacket med borttagning och nageln mår verkligen inte bra utav det. Så försök att låta bli.
 
Hoppas ni fick lite tips. Kramis!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Usch vad mycket ovanor det finns! x( Jag har egentligen aldrig haft någa ovanor, men när jag var liten rev jag ibland bort nagelbitar när det blivit en flisa liksom. Nice känsla ju xd
Kram!

2013-01-09 @ 21:27:56
URL: http://bunnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0