Lucka 11 - Tips på bra tillbehör

När du målar naglarna är det naturligtvis nagellacken som står i fokus. Men ibland kan det vara bra att ha några tillbehör som underlättar det hela lite. I dagens lucka listar jag några, ganska billiga, grejer som kan vara bra basgrejer.
 
Nagelborttagningsmedel -
Underlättar väldigt mycket när du ska ta bort lacket. Använd helst ett utan aceton då aceton fräter på naglarna. Visst, det går fortfare att ta bort med ett med aceton i men jag lägger hellre ner lite extra tid på att ta bort lacket än att mina naglar blir tunnare av medlet. Tänk också på att tvätta naglarna med tvål efter att du använd borttagningsmedel då det inte är bra om det ligger kvar medel under lacket.
Pris: Ca 20 kr (beror förstås på vilket märke man väljer).
 
Pads -
Skvätt lite borttagningsmedel på en pad och gnugga lätt mot nageln. Ofta går det väldigt fort att ta bort att lack och du kan använda samma pad till ca 3-5 naglar.Självfallet går det med bomull också, det är samma material, men pads funkar bättre. Där är allt samlat istället för att vara lite överallt.
Pris: Runt 10 kronor.
 
Tops -
Ha lite borttagningsmedel på en tops och du tar lätt bort lack som kommit utanför nageln. Du behöver inte ha ett speciellt dyrt märke när vi pratar tops då du ändå bara ska använda det på naglarna. Jag använder en burk med 500 tops i från tio kronors-lådan från hemköp. Visst,alla kanske inte är superhela och så vidare men det har inte sån stor betydelse just i detta fallet.
Pris: 10-20 kr.
 
Tandpetare -
Ett utav de bästa verktygen vid nagelmålning kallas tandpetare. Man kan göra sjukt många grejer med en sån liten enkel träpinne så det är helt sjukt. Jag använder tandpetare ganska ofta när jag målar naglarna trots att jag har penslar. Man kan göra blommor, streck, prickar och så mycket mer.
Pris: 10-20 kr.
 
Nu finns det ju tusen grejer till man kan använda sig utav. Penslar, toapapper, filar, klistermärken, make up svampar, ja listan kan göras lång. Men grejen är att man behöver inte allt det. För att göra en fin design måste man inte ha allt detta. Man kan använda tandpetare för att göra blommor och man kan använda pads istället för dyra skumgummiburkar när man ska ta bort nagellacket. Hoppas ni fick några tips i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0