Lucka 19 - Tips på hur man får bort glitterlack

Alla som någongång använt glitterlack vet hur fantastiskt fint det är. Men de vet också hur otroligt svårt det är att få bort från naglarna sen.
När jag skulle ta bort nagellacket jag hade på nyår passade jag på att fota för att visa hur du gör det på ett enkelt sätt.
 
Du behöver:
* 5 pads
* Aluminiumfolie
* Nagelborttagningsmedel
 
Börja med att klippa padsen mitt itu så att du får 10 stycken. Ta sen nagellborttagning på. Behöver inte jättemycket. (Boästa borttagningsmedlet på bilden btw. Helt underbart, så lätt att ta bort med!)
Lägg en av padsen på en bit aluminiumfolie och kläm sen alltsammans runt ditt finger. Biten du har mest borttagning på ska naturligtvis vara mot nageln.
Såhär såg jag ut på ena handen när de satt på. Lite som en utomjordning.
Låt detta sitta i ungefär tio minuter. Ett tips är att ha på en hand i taget (jag testade att sätta på andra handen medan jag hade på den första och det var inte lätt), för då kan du trycka på naglarna ovanpå aluminiume4n lite lätt för att det ska gå bort lättare.
 
Jag fick tyvärr ingen bild på när jag tagit av alltsammans. Men lite glitter var det kvar, men det vara bara att dra av, och lite färg. Ta en pad till och gnugga lätt ovanpå naglen så försvinner det utan problem.
 
Hoppas det hjälpte lite och att ni fick lite tips. Imorgon kommer ännu en lucka. Titta in då!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Åh, shit vad smart! :D Jag har alltid problem med glitterlack, haha ^^
Kram!

2013-01-19 @ 22:01:29
URL: http://bunnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0