Lucka 20 - Nageltutorial. Fransk matt

I dagens lucka gömmer sig enn tutorial! På den designen där jag gjorde svart matt med glansig tipp.
 
1. Börja med att lägga ett genomskinligt lack på hela nageln. Jag användr ett från Viva La Diva men du kan ju använda vilket du vill ;)
 
2. Lägg på ett svart lack på hela nageln. Just detta svarta täckte otroligt bra efter bara ett lager så jag behövde bara lägga ett lager. Ditt kanske är lite tunnare och du kanske måste lägga några fler lager men de spelar ingen roll ju ;)
 
3. Lägg på ett matt toplack. Jag använder detta från Essie men du får ju använda Depends eller vilket du nu vill. På bilden ser man att det börjat blivit matt men det är ännu inte färdigt.
 
4. Måla på svart på tippen. Detta gör du lättast genom att dra ett penseldrag vågrätt istället för många lodrätt då det lätt orsaka ojämnheter. Man ser inte så bra på bilden men min nagel är färdig på bilden. På detta kan du inte lägga ett toplack då det förstör den matta effekten. Klart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0