Lucka 3 - Vårda naglarna!

Det klart att man kan dra på ett lack ett par gånger i månaden. Men om du vill ha något mer, sköta om naglarna på ett ganska lätt sätt så tycker jag att du kan titta på mina enkla tips här nedan:
 
Baslack - 
Använd ALLTID baslack innan du målar dina naglar. Det båder skyddar naglarna för missfärgningar men hjälper också till att få en jämnare yta när du ska måla med din färg sedan.
Toplack - 
Toplack är precis som ett baslack ett genomginligt lack som skyddar nageln. Detta lack applicerar du istället när din färg torkat klart för att skydda lacket från att förvsvinna fortare men det ger också en glans som är svpr att motstå.
Handcreme - 
Smörj händerna ofta med en bra handkräm, speciellt på vintrarna. Även naglarna mår bra utav det och blir starkare.
Peeling - 
Är du en sån här som älskar att ta en timme till att måla naglarna? Ta bort det gamla, peela nagelbanden och måla sen på det nya lacket. Nagelbanden mjuknar upp och på så sätt växer nageln lite fortare.
Visst, du kan lägga 150 kronor på nageloljor,  om du vill, men du måste inte. Blanda olivolja och lite citronsaft i en burk som du förvarar det i och sen peelar du nagelbanden med det när det är dags! Jag använder mig själv utav det och det funkar väldigt bra.
 
Jag lovar att dina naglar kommer att må så mycket bättre om du följer dessa enkla steg. Du kanske har fler tips att ta hand om naglarna? Tell me!
 
Handcreme från Åhlens. 59 kr. Jag använder själv den och den hjälper verkligen, speciellt mot mina fnasiga händer. Dessutom doftar den underbart. Bildkälla
Depend Quick&Shine Topplack
Toplack från Depend. 25 kr. Själv tycker jag att Depends färger håller ganska låg nivå men de genomskinliga lacken är desto bättre. Bildkälla
 
Depend Nagelbandscreme
Nagelbandscreme från Depend. 60 kr. Inget som jag själv testat men som antagligen funkar utmärkt. Åh ge mig! Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0