Lucka 6 - Bra färger till din bassamling

I denna lucka gömmer sig några tips från mig. Nämligen några bra färger som är bra att ha i din bassamling. Dessa lack kan jag lova kommer underlätta i vissa designer.
 
Baslack -
Viktig om du inte vill få missfärgningar på nageln. Målar du bara naglarna någon gång ibland, fine, inte så noga. Men målar du naglarna någon gång i veckan så lovar jag att efter ett tag kommer nageln att ändra färg, utan baslack. Använder du baslack minskar risken för det. Dessutom skyddar du nageln från att slitas.
 
Toplack -
Inte lika viktigt som baslack men fortfarande otroligt bra. Vill du få lacket att sitta längre på nageln är detta det ultimata lacket för dig. Det skyddar grunden så att det sitter längre men ger dessutom en underbra finish som glänser. Helt klart värt!
De flesta genomskinliga lack kan du dessutom använda som både bas- och toplack, det är egentligen inte så mycket skillnad, så du måste inte lägga pengar på två genomskinliga, det räcker med ett.
 
Vitt -
Ett vitt är nästan det lack du först ska köpa om du håller på att designar mycket. Det vill säga använder penslar och gör mönster och så vidare. Brukar du bara måla nageln i en färg är detta inte supernoga då jag tycker att det är ganska tråkigt med helvita naglar.
Designar du mycket som sagt kan du göra så otroligt fina grejer med det vita. Helt klart värt att lägga en hundring på!
 
Dessa lack är nog de jag mest av allt tipsar om. Det klart att det fins miljoner andra som man kan ha i sin bassamling också.
I min baslåda finner ni bland annat: Vitt, grått, svart, bas- och toplack, nude. Ungefär det.
 
Hoppas att ni tog nytta av mina tips. Lite grann i alla fall? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0