Lucka 24 - Vad jag tycker om dyra lack

Om du skulle få köpa vilka nagellack du vill, även om de är svindyra, vilka skulle det vara?
Denna frågan får jag ibland, men jag ställer mig själv även den. Vilka skulle jag köpa? Jag älskar ju isadora, det vet alla. Men isdaora kostar inte så jättemycket. Skulle jag köpa DYRA nagellack, skulle jag troligtvis satsa på OPI. Dem är så galet dyra, kan ibland kosta upp emot 200 kr styck. Men varför? Jo, flaskan är så stor! Det ryms jättemycket i flaskan! Ska DU köpa ett OPI tycker jag att du ska lägga pengar på en färg du använder ofta, för då använder du flaskan oftare, färgen tar slut och det är väl tråkigt men det visar att du använt färgen. Det visar att du är engagerad i det du gör. Jag var själv påväg att köpa ett vitt från OPI men valde tillslut bort det då jag helt enkelt inte hade så mycket  pengar.
Nej, jag äger inget OPI. "töntigt" tänker många. "man är ingen riktigt nagelmålare om man inte äger ett OPI". Nehe? Så bara för att jag inte äger ett OPI är jag ingen riktigt nagelmålare? Strunt prat! Jag vill jättegärna ha ett OPI, för de verkar så bra. Men jag klarar mig utan, jag kan måla naglarna utan det och det är jag stolt över! Man måste inte ha ett OPI för att kunna måla naglarna.
 
Essie finns också. Jag äger deras matta toplack och jag älskar det! Jag tror att Essie's lack kostar 125 i butik men just det matta kostade 150. Inte lika högt pris som OPI men fortfarande väldigt högt. Essie ÄR bra. Jag vet det. Essie är VÄLDIGT bra. Flaskorna är stora så det får plats mycket även där. Det är också några lack jag skulle lägga pengar på. 
 
Hoppas ni har fått några tips och även en liten överblick på vad jag tycker om OPI och Essie. Jag kan inte säga att OPI är bra, för jag har inte testat. Men de verkar bra. Essie är bra. För det vet jag. Puss :)
 
Tumblr_mgh3xdgfmf1qaoyulo1_500_large

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla OPI nagellack kostar inte runt 200,på dom flesta affärerna kostar dom runt 110 kr, så det är inte så dyrt!Det är det nästan värt när man tänker på storleken på flaskan, den är dubbelt så stor som isadora!

Fin Blogg! :D

2013-01-24 @ 17:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0