Blogglista

01. Hur länge har du bloggat?

På denna bloggen i nästan ett år. Sen har jag haft många andra bloggar sen jag var typ 10.

02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?

Ärligt trodde jag att det skulle vara enklare. Att man ba "nu bloggar jag", att det gick snabbt. Men det tar tid att äga en blogg, det gör de.

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Haha, jisses. Jag vet inte. Tror det var typ Laila Bagges. HAHAH.

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Mina första, på denna? Jag brukar inte läsa de för dem är så pinsamma. Haha.

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Åh gud. Asmånga. Haha, jag följer jättemånga bloggar! Men vissa tittar jag på flera gånger om dagen, det är kanske 5-6 stycken. Andra tittar jag på varje dag, men bara en gång

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

De allra flesta är dagboksbloggar. Kanske 95%. Jag följer inte så många ämnesbloggar.

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

Jag tycker om Kissies blogg. Jag vet inte varför men den är intressant. Hon är dock olik mig som person.

08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Bunnys! Hon verkar tycka om lite samma saker. Smink, kläder, djur och sånt. Trots att hon är rätt mycket äldre än mig så verkar vi ha ungefär samma intressen! Jag älskar hennes blogg!

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

De tycker väl att det är en kul grej. Även om typ bara en av mina kompisar verkligen följer den.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Eftersom att jag inte lägger upp bilder på mig själv är det svårt att säga. Jag överdriver ju inte som att jag skulle vara nån annan. Jag skriver precis som att det är jag. Men de säger inte så mycket, så jag vet inte, haha.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Det har jag gjort. Jag lägger till exempel inte upp jättemycket bilder på mig själv, det har dock hänt. Sen säger jag inte andra saker som mitt efternamn, vart jag bor och så vidare.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Typ filmer och sånt. Inte min grej helt enkelt. Eller träning.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Öh, va? Jag fattade inte riktigt, haha.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Nej, det tror jag inte. Man kan få veta mer om en person men man kan nog aldrig bli vän med den bara genom en blogg. Det krävs lite mer även om man säkert kan få jättebra kontakt!

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nej, inte genom bloggen. Däremot har jag träffat en tjej som jag träffade på en anna sida på nätet (djur.nu, hahah....) och vi är VÄLDIGT bra vänner idag! 

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Nej, inte skadligt fysiskt, kanske om man sitter vid datorn mycket. Men man kan nog bli väldigt ledsen om man får mycket hat.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Nej. Jag har haft tur och inte fått så mycket hat.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Ja.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Jag vet inte riktigt. Det man skriver raderas aldrig helt. Vissa grejer kanske man vill ta bort, men det går inte.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Åh, gud. Jag vet verkligen inte. Men om jag gör det har jag absolut förändrats i mitt bloggande.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Jag tror det sistnämnda.

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?

Jag har kommit i kontakt med en massa fina tjejer! Sen har jag utvecklats som skrivare och det är viktigt för mig då jag tycker att det är kul att skriva.

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?

Jag vet inte riktigt. Jag har fått mer förståelse för hur andra har det

24. Nämn 3 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Bunnys, Torpenbergs, Moa Humle


Kommentarer
Postat av: MoaH

om jag fattade rätt nu så ska jag också svara,
01. har inte riktigt koll på när jag började, men snart ett år kan jag gissa.
02. har inte tänkt på de, men jag trodde verkligen inte att de tog sån tid av ens liv!
03. nellies
04. gumman, hur tänkte du?
05. jadu, följer en massa bloggar på bloglovin.
06. 80% dagboksbloggar å 20% ämnesbloggar kanske.
07. jockiboi, haha. de kan ni kanske lista ut varför? ;)
08. nellieberntssons, vi båda rider, känns som vi har samma humor osv. har faktiskt skrivit med henne flera gånger å vi kommer så bra överens.
09. tror att de tycker de är riktigt kul. de flesta läser den å säger alltid till mig att den är riktigt bra! de ÄR kul!
10. ja, faktiskt å de är de jag vill vara.
11. jag är inte så privat i min blogg. de följer mitt liv dagligen, de vet vad jag heter, hur gamal jag är osv. men aldrig att jag talar om vart jag bor eller nåt liknande.
12. hum. jag bloggar inte om smink och sånt där. de är inte riktigt min grej.
13. den fattade jag inte, försvåra ord. haha nejmen.
14. de tror jag. jag lärt känna nellie genom hennes t.ex. fast du måste ju också få kontakt med henne sen. men en blogg kan faktiskt hjälpa att få kontakt med en person. du får på de viset veta lite om den & är den intressant kan du höra av dig till hen.
15. jag har inte träffat nån. men börja skriva med tre stycken har jag.
16. mja. kan, kan de väl. skriver du för mycket privat om dig kan de vara nån idiot där ute som kan hitta dig osv.
17. nej. alla mina läsare verkar gilla mig, hihi. har en så länge bara fått glada å pushande kommentArer :D
18. nej, jag står för de jag skrivit.
19. att de är så lätt för läsare att bara skicka iväg en kommentar, utan att skriva nanm å hata med den kommentaren. & sen att nån person man inte vill ska läsa ens blogg kan klicka in. fast visst, då kan du ha kod..
20. jag hoppas de & då har jag säkert blivit en säkrare bloggare med fler läsare :D
21. fattar inte, vaknade precis å är trött. höhö, gumman, skyll på de va?
22. otoligt mycket. fått massa fina kommentarer, fått kontakt med nellieberntsson å två fina killar, blivit en starkare person, sånt skulle aldrig hända om inte min blogg fanns just nu.
23. jadu, svårt.
haha, sega svar. men detta var roligt!

2013-02-24 @ 11:23:52
URL: http://moahumle.blogg.se
Postat av: Bunny

Hihi vad kul att du utmanade mig! :D Mina svar kommer upp senare idag! ;D

Jag tänkte förresten låta dig gästblogga på min blogg nästa vecka! :D Jag har mejlat dig, kika in där! <3

2013-02-24 @ 12:00:45
URL: http://bunnys.blogg.se
Postat av: Mikaela

-Tack, vad glada vi blir! :)

2013-02-24 @ 21:54:31
URL: http://www.vardagarna.blogg.se

Kommentera här♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback