Några smink-favoriter

Maybelline Falsies och Maybelline Rocket.
Maybelline gör dem bästa mascarorna! Så himla fin förpackning ocså tycker jag! Dessa två har jag, men jag har testat andra och vet att dem är minst lika bra!
Falsies köpte jag för väldigt längesedan och den håller på att torka, måste köpa en ny snart! Den separerar fransarna jättebra och ger bra volym! Dessutom är den vattenfast (finns utan vattenfast också) och det gillar jag för då kladdar den inte av sig i skolan av misstag!
Rocket köpte jag i våras och jag gillar den massor. Då var det den nyaste och alla sa hur bra den var så jag var tvungen att testa! Den ger superbra volym, separerar dock fransarna lite sämre men det går att fixa till ju. Denna är också vattenfast och då menar jag verkligen vattenfast. Jag badade med den hela sommaren och den kladdade inte en enda gång!
Dessa två varvar jag med till skolan, idag och igår hade jag Falsies men i måndags hade jag Rocket osv
 
H&M Eyeshadow palette Soft Nudes
Denna köpte jag när jag var i Stockholm i somras. Jag letade efter en palett som har lite mer naturliga färger och så hittade jag denna för endast 50 kronor. Den är himla bra! När jag visar på handen så är tummen den längst till vänster på bildne ovan och sen fortsätter det. Färgerna gör dock sig inte rättvisa på bilden, men det är svårt att få till. Den bruna till exempel syns mycket mer i verkligheten. Den använder jag till brynen varje dag! Me like a lot.
Rimmel Saty Matte Powder - Shade nr 004 Sandstorm
Riummel är ett märke som inte är så vanligt i Sverige kanske men otroligt vanligt i England till exempel. Detta pudret köpte jag på Åhlens i Göteborg i början på Juli när jag var där med min familj då jag vet att det är många som tycker om det. Jag kan inte annat än hålla med, det är så bra!
Jag använder det varje dag för att matta ner mitt ansikte litegrann och det fungerar verkligen! Häromdagen kom jag ner till metallen som är botten, då förstår man hur mycket jag använt det med tanke på att jag köpte det i Juli och det är bara September... MEN, det är otroligt bra och jag tipsar starkt om det! Det är inte så dyrt heller, tror det kostade 60-70 kronor.
Carmex lipbalm
Detta köpte jag på Willys för någon månad sen för 30 kronor kanske. ALLA pratade om det så jag var tvungen att testa och till en början var jag besviken. Det luktade äckligt, brände på läpparna och så. Men nu efter ett tag, så är jag beroende av det (typ, nästan). Det där "brännandet" är fortfarande kvar, men det har blivit skönt istället! Lukten är fortfarande kvar, men det luktar inte lika illa som det gjorde förut. Dessutom så fungerar det verkligen, fick mina läppar att bli bra bara på tre användningar. Sen är det inte ett sånt där som är kladdigt, som allt hår fastnar i, utan det är lagom mjukt på läpparna! Det rekommenderar jag verkligen men ge det tid!
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Åh, ett läppbalsam som inte håret fastnar i låter ju underbart!! Men lite läskigt med det brännande, haha :( Men om jag går in på Willys någon gång ska jag leta efter det! :D

2013-09-19 @ 20:57:05
URL: http://bunnys.blogg.se/
Postat av: Felicia

GRATTIIIIIIS du har vunnit min tävling om en bloggdesign!! :D Du var den enda som svarade rätt, så du har vunnit! ^^ Så det är antingen bara att du skickar över ett mejl till mig på [email protected] och skickar dina inloggningsuppgifter så att jag kan sätta in designen (vilket är smidigast) men om du inte vill ge ut inloggningsuppgifterna skickar jag designen i dokument ^^ Så hör av dig så fort som möjligt!

Grattis igen! Kram <3

2013-09-19 @ 21:09:25
URL: http://bunnys.blogg.se/

Kommentera här♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback